Kamis, 26 November 2015

6 Resipi Aromatherapy mudah

6 Resipi Aromatherapy mudah

Berikut adalah 6 resipi aromaterapi mudah untuk pertolongan cemas kecil dan penggunaan di rumah yang anda boleh mencampur untuk keluarga anda atau diri anda.

Pertama, anda akan memerlukan "intipati" aromaterapi, minyak pati. Sebahagian daripada minyak pati yang paling biasa dan serba boleh termasuk:

Lavender - Satu kegemaran kerana bau manis dan sifat-sifat penyembuhan banyak
Tea Tree Oil- Minyak sangat biasa dan serba boleh
Peppermint Oil - Ia bukan hanya untuk perisa dalam gula-gula dan gula-gula getah
Minyak Chamomile - Banyak ciri-ciri penyembuhan dan selamat untuk kanak-kanak juga
Eucalyptus Oil - Biasanya digunakan dengan batuk dan selsema
Seterusnya, anda akan memerlukan "asas" minyak. Ini adalah minyak lembut digunakan untuk mencairkan minyak penting dalam resipi aromaterapi. Sesetengah minyak asas yang sama yang boleh didapati dalam banyak keluarga atau pasaran tempatan termasuk minyak jagung, minyak zaitun, Safflower Minyak dan wheatgerm Oil.

Penafian: Maklumat dan resipi dalam artikel ini adalah bertujuan untuk digunakan bagi penyakit ringan yang sama dan tidak boleh menggantikan nasihat daripada doktor.

Pertolongan Cemas - Terdapat banyak resipi aromaterapi mudah yang boleh digunakan dalam keadaan kecemasan yang sama.

1 luka-luka ringan - campurkan 5-6 titis minyak Lavender dan 2 titis Minyak Tea Tree dalam 2 cawan air suam. Mandi luka dua kali sehari sehingga ia scabs berakhir.

2 Burns - Selepas direndam air sejuk selama beberapa minit, memohon 1-2 titik minyak lavender terus kepada membakar. Letakkan 5-6 titik minyak lavender pada pad kasa dan memohon sebagai memampatkan.

3 Kulit pecah-pecah Kering - Campur berikut dalam 2 sudu teh minyak asas:

10 titis Chamomile Minyak
10 titis Minyak Geranium
5 titis Minyak Lavender
5 titis Minyak Lemon
Sapukan campuran pada kulit anda. Ia berfungsi besar pada muka anda dan untuk bibir pecah-pecah juga.

4 Sakit kepala - Campurkan 1 setitik minyak asas dengan 3 titik minyak lavender dan 1 penurunan peppermint atau chamomile. Gosok gabungan pada kuil-kuil dan leher anda pada pangkal tengkorak.

Resipi Household - Walaupun anda mungkin berfikir aromaterapi kerana hanya bertujuan untuk merawat penyakit, ia juga boleh digunakan untuk kerja-kerja rumah untuk pembersihan berkesan dan menyegarkan. Cuba resepi aromaterapi mudah untuk mewujudkan suasana yang menyenangkan sambil menyelesaikan kerja-kerja rumah anda.

5 dobi - Berikut adalah beberapa cara yang anda boleh mendapatkan dobi berbau segar. Tambah 4-5 titik minyak lavender untuk fabrik pelembut dispenser pada mesin basuh anda. Alternatif lain adalah untuk memohon 4-5 titik minyak lavender untuk kain kecil dan memasukkannya ke dalam pengering anda kerana anda mengeringkan pakaian anda. Cuba kaedah yang sama dengan kegemaran anda yang lain berbau minyak pati.

6 Insect Repellent - Citronella sangat berkesan menangkis paling serangga. Menggabungkan dengan beberapa minyak pati lain membuat ia berfungsi lebih baik dan pada masa yang sama mewujudkan penyegar udara indah. Cuba mencampurkan 3 titik minyak pudina dengan 10 titik citronella, atau sebagai alternatif menggabungkan 5 titik minyak lavender dengan 5 titik citronella. Letakkan campuran anda pada jalur bahan kapas atau tuala kertas dan menggantung di hadapan tingkap atau tempat di ambang tingkap untuk mengelakkan serangga daripada masuk. Anda juga boleh menggunakan bola kapas dengan campuran dan meletakkan mereka di celah-celah kecil di sekitar pinggir lantai atau kabinet di mana serangga cenderung untuk menyembunyikan. Minyak pati untuk kawalan kutu juga boleh menjadi sangat berkesan pada anjing.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar